Hoi, wij zijn Zendesk
Wij helpen bedrijven om betere relaties met klanten te ontwikkelen via onze producten voor ondersteuning, sales en klantbetrokkenheid.
Nu willen we graag helpen om dankbaarheid te verspreiden.
Klantenondersteuning kan nogal ondankbaar werk zijn. Na het uitbreken van de pandemie is dit nog duidelijker naar voren gekomen. Om voor wat positiviteit te zorgen, hebben we dit gemaakt. We hopen dat mensen met dit kleine gebaar hun grote waardering naar elkaar kunnen uitspreken.

Behulpzaamheid is onze business
Onze krachtige en flexibele software kan op elke onderneming worden afgestemd.
Support
Guide
Connect
Chat
Talk
Gather
Explore
Sell
Sunshine
Momenten van dankbaarheid
In deze onzekere tijden is empathie belangrijker dan ooit. Dit zijn voorbeelden van dankbaarheid bij een paar van onze favoriete klanten.
-
Tijdens teamvergaderingen hebben we een onderdeel dat we de ‘Houding van dankbaarheid’ (Attitude of Gratitude) noemen. Als eerst delen we iets uit ons persoonlijke leven waarvoor we dankbaar zijn. We zijn niet op zoek naar geforceerde positiviteit. Als je niets kunt bedenken, willen we alleen weten hoe het met je gaat, mits je er geen problemen mee hebt om dit te delen.
Vervolgens maken we een lijst van onze namen in willekeurige volgorde (normaal zitten we in een cirkel die de volgorde bepaalt, maar nu we op afstand werken, gebruiken we een lijst). We gaan de lijst af en delen een reden waarom we dankbaar zijn voor de volgende persoon. Elke keer veranderen we de volgorde, zodat we steeds andere leuke, grappige en aardige redenen voor dankbaarheid te horen krijgen. Er komen veel gevoelens naar boven die ons team veel hechter hebben gemaakt. Het is een belangrijke reden waarom we zo’n sterke band hebben.
-
Het kan emotioneel behoorlijk zwaar zijn om dag in dag uit begaan te zijn met klanten. Om ons CS-team gemotiveerd en geïnspireerd te houden, geven we aandacht aan de kleine, uitstekend uitgevoerde interacties die zich elke dag weer voordoen. Op een openbaar forum zetten we elkaar in het zonnetje met virtuele badges en delen we dankbare berichten van klanten met onze supportmedewerkers. De waardering houdt ons team gemotiveerd om flexibel en met flair hun weg te vinden door het altijd veranderende CS-landschap.
-
Om dankbaarheid te verspreiden, heeft ons bedrijf een Slack-kanaal opgezet dat volledig is gewijd aan het bedanken van mensen die goed werk hebben verricht. Op dit drukbezochte kanaal worden regelmatig reacties geplaatst, compleet met GIF-animaties. Dit is de plek waar we naartoe gaan voor een vrolijke noot of een emoji die we nog nooit eerder gezien hebben en we graag aan onze collectie toevoegen.
‘Ons tweedelijns-supportteam vindt positieve feedback belangrijk. Zij behandelen escalaties van ons eerstelijnsteam en selecteren altijd de mooiste voorbeelden. Het is een mooie manier om voorbeelden van waardering binnen het team te delen.
-
Het is een voorrecht dat we mensen dagelijks kunnen helpen om door middel van een bloemetje hun dankbaarheid te tonen. De hele dag zien we klanten die hun liefde uiten, bijvoorbeeld door anderen te bedanken voor het vinden van een vermiste hond of het verzorgen van een zieke.
Ook intern proberen we dankbaarheid te uiten. In het Customer Delight Team maken we er een gewoonte van elkaar hardop te bedanken voor het helpen van klanten of van elkaar. Vorige week ontving elk lid van ons team een paar ‘delightful’-sokken om ze te bedanken dat ze de kantjes er niet vanaf lopen. Dit was een hartstikke leuke manier om te erkennen hoe hard we hebben gewerkt en om verbonden met elkaar te blijven terwijl we op afstand werken.
-
Nu er een pandemie heerst, moeten we veel meer mensen helpen met veel minder middelen. Toch vinden onze donateurs altijd wel een manier om een bijdrage te leveren, klein of groot. Een van onze donateurs, een grootmoeder die regelmatig dekens voor kinderbedjes voor ons haakt, kreeg onlangs een overheidsbijdrage voor gepensioneerden om haar tijdens de huidige crisis te ondersteunen. Ze besloot het volledige bedrag aan ons te schenken, wetende dat haar gift goed besteed zou worden. Zonder onze donateurs zijn we nergens en het feit dat ze voor ons klaarstaan als we hen het hardst nodig hebben, is geweldig inspirerend.
-
Toen deze zomer het museum gesloten was, lanceerden we een project om buiten veilige plekken te creëren waar kinderen kunnen spelen. Met de hulp van kunstenaars en vrijwilligers uit de buurt hebben we honderden hinkelbanen op trottoirs getekend waar kinderen op kunnen spelen. Dankbaarheid werkt vaak twee kanten op: kinderen nemen hun eigen krijt mee en gebruiken hun creativiteit om hinkelbanen die door regen of spelen zijn vervaagd op hun eigen manier opnieuw te tekenen. Kinderen en gezinnen zijn dankbaar dat ze een leuke plek hebben om te spelen in deze moeilijke periode. En wij zijn dankbaar dat ze zich de essentie van het project eigen hebben gemaakt.
Dankbaar werk
Zendesk doneert 1 miljoen dollar aan organisaties die ongelijkheid en racisme bestrijden. Help ons nu mee om 1 miljoen bedankjes te versturen.